DE FØRSTE ÅR

I 1987 havde Aalborg ikke haft en børnefilmklub i mange år. Da initiativet skulle løbes i gang blev det med daværende Scala Biocenter som fast hjemmebane.

Via biografdirektør Henning Elimar fik vi kontakt til den lokale billedkunster, Jørn Særker-Sørensen (1939-2007), som henover en weekend lavede det logo, som vi fortsat er meget glade for som filmklubbens varemærke.

annoncerasendebillig

Annonce i Aalborg Stiftstidende som optakt til første sæson.

Den første sæson var en større succes end forventet, med ca. 1700 medlemmer, så megen logistik skulle opfindes undervejs. Det lykkedes, og siden er medlemstallet vokset. Det toppede - før Corona - med godt 9.000 medlemmer og sidste år var medlemstallet oppe på knap 7.000 børn og forældre.

program88web

bestyrelsen88web