Filmklubbens grundlag

foyertilwebAalborg Filmklub afvikler sine forestillinger i Nordisk Film Biografer, Aalborg -  i Kennedy Arkaden.

Foreningen blev stiftet i 1987 med det formål ”at arrangere biografforevisninger af kvalitetsfilm til rimelige priser for børn og unge i Aalborg Kommune”.

Vi er aktivt medlem af Sammenslutningen af Danske Børne- og Ungdomsfilmklubber (DABUF), og sammen med ca. 80 andre filmklubber for børn og unge er Aalborg Filmklub, landets suverænt største filmklub, med i et landsdækkende foreningssamvirke, der arbejder for at fastholde liv og aktivitet i vore biografer.

Under sloganet: "FILM SKAL SES I FÆLLESSKAB"

Et indslag på TV Nord gengiver udmærket stemningen en ganske almindelig dag i Aalborg Filmklub HER

På hver skole er en lærer kontaktperson mellem filmklubbens bestyrelse og de mange medlemmer.
hold2sal2Gennem nettet af kontaktpersoner fordeles filmklubbens program til alle børn og unge i kommunen, og ad samme kanaler fordeles personlige medlemskort til dem, der har tilmeldt sig ved betaling på posthuset. Kontingentet på 140 kr. giver adgang til 4 film i samme serie.

KUN filmklubbens medlemmer har adgang til forestillingerne i Nordisk Film Biografer, Aalborg, det er ikke muligt at købe billet til en enkelt forestilling.

Aalborg Filmklubs bestyrelse:

Ulla Hylleberg, Steen H. Jensen, Helle Kofod, Bertram Bølling Ladegaard, Eva Lautrup, Ciano Tøttrup, Keld Mathiesen.